Warszawska Agencja PR Commfort Safety znana za sprawą udziału w największych kampaniach społecznych i realizacjach projektowych w obszarze ekologii, dzisiaj za cel obiera sobie duże przedsiębiorstwa w zakresie skutecznej komunikacji ESG. – Dla dużych firm ESG to więcej niż wpis w raporcie rocznym, że są eko. Cel zrównoważonego rozwoju na rok 2024 i kolejne lata jest priorytetem wewnątrz organizacji – podkreśla CEO Katarzyna Szulim. Agencja od ponad 16 lat skutecznie doradza firmom, jak ma wyglądać ich wizerunek oraz jak ich marka powinna być postrzegana. To co ją wyróznia to tworzenie mocnych materiałów merytorycznych i prasowych, wysoki współczynnik AVE efektywna współpraca z mediami, dyspozycyjność i terminowość oraz zgrany zespół pasjonatów w tej dziedzinie.
Co Panią najbardziej motywuje?
To, co mnie najbardziej motywuje to możliwość tworzenia, rozwijania i realizowania swoich planów. Nie lubię nudy. Uwielbiam, jak się coś dzieje. Jestem kreatywną osobą, która podejmuje różne wyzwania. A to wszystko po to, by rozwinąć skrzydła. Odkrywanie nowych rzeczy, zdobywanie wiedzy i umiejętności stanowią dla mnie ogromne źródło inspiracji. Jestem przekonana, że to te działania mają realny wpływ na świat, który mnie otacza. Ponadto pasjonuje mnie potrzeba ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, dążenie do osiągania celów i przekraczania własnych granic. Widzę, jak to wszystko wpływa pozytywnie na moje życie.
Kim są osoby, które inspirują Panią do podejmowania nowych wyzwań?
Na pewno będą to moi najbliżsi, którzy swoją wytrwałością, pozytywnym podejściem i wsparciem, również stanowią dla mnie nieocenioną motywację. Ponadto znajomi przedsiębiorcy i mentorzy, ponieważ to dzięki nim zdobyłam odpowiednią wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu. Mam ogromny szacunek dla wielu inspirujących postaci obecnego rynku biznesowego, czytam ich wystąpienia, oglądam sukcesy i cieszę się kiedy Polscy przedsiębiorcy idą daleko w świat ze swoimi biznesami. Nie będę podawała konkretnych nazwisk bo jest ich wiele, dodam tylko że są to osoby z branży bezpieczeństwo, medycyna, AI i nowe technologie.
Jak dobiera Pani współpracowników i kontrahentów, na co zwraca uwagę, aby praca we własnym zespole i współpraca zewnętrzna, były na jak najwyższym poziomie?
Przy wyborze współpracowników i kontrahentów istotna jest dla mnie zgodność celów i wartości. To zdecydowanie ułatwia wspólną pracę oraz osiągnięcie zamierzonych działań. Poza tym cenię sobie odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje. Lubię jak pracownicy, są gotowi do dalszego rozwoju zawodowego i mają zdolność do adaptacji do zmieniających się warunków, zwłaszcza w dynamicznym świecie biznesu i informacji. Ważne jest to, aby dana osoba była otwarta, a także komunikacyjna. Zależy mi na długoterminowych relacjach opartych na wzajemnym zaufaniu i szacunku względem innych osób z zespołu.
Gdyby nie zajmowała się Pani tym, czym się Pani obecnie zajmuje, to co innego chciałaby Pani robić?
To trudne pytanie. Jest wiele rzeczy, które chciałabym robić. Na co dzień jestem dość aktywną osobą. Uwielbiam podejmować różne wyzwania. Bardzo możliwe, że poszłabym w dziedzinę edukacji związanej z szerokim pojęciem marketingu i reklamy. Moja pasja do uczenia się i dzielenia się wiedzą, zawsze była obecna. Wierzę, że zdobyte wykształcenie i badania prowadzone w tym zakresie są kluczem do ogromnej zmiany i rozwoju. Jeśli chodzi o obszar marketingu i reklamy, fascynuje mnie ich rola w kształtowaniu wizerunku marki oraz budowaniu relacji z klientami. Dzięki strategiom marketingowym można dotrzeć do właściwej grupy odbiorców, przyciągnąć ich uwagę i zbudować zaangażowanie. Dlatego praca nad projektem związanym z tworzeniem interaktywnych programów nauczania na tym polu stanowi fundament przyszłości każdego przedsiębiorstwa.
Agencja PR Commfort Safety, której jest Pani właścicielem istnieje na rynku od przeszło 16 lat, proszę opowiedzieć o Pani początkach oraz co zmieniło się na przestrzeni tego czasu?
Ponad 23 lata jestem związana z rynkiem mediów. Obecnie żyjemy w czasach, gdzie Internet odgrywa szczególną rolę, a kiedy wkraczałam w świat mediów ten obszar był zdominowany przez prasę i TV. Dziś za sprawą aktualnych trendów medialnych nie posiadanie kont w Social Mediach jest wręcz niemożliwe. Są to podstawowe narzędzia w promocji każdej firmy. Kiedy w 2008 roku zakładałam swoją firmę, chciałam wypromować sprawdzone działania w obszarze komunikacji produktowej i zapobiec sytuacjom kryzysowym, jakie spotykały wówczas przedsiębiorców w naszym kraju. Chciałam doradzać jak komunikować się skutecznie z otoczeniem biznesowym w firmie i poza nią. W moim przypadku praca, którą wykonuję to również pasja. To najlepsza rzecz, jaka może nas spotkać. Robię to, co lubię, angażuję się w 100 procentach. Studiując dziennikarstwo i Europeistykę na Uniwersytecie Warszawskim, nie miałam pojęcia, czy daleko zajdę i ile uda mi się osiągnąć. Cieszę się, że mogę spełniać się zarówno zawodowo, jak i prywatnie. W tak ciężkiej branży trudno jest przetrwać bez tych obydwóch sfer.
Co wyróżnia Agencje PR Commfort Safety na tle nie małej konkurencji?
W ramach strategii PR razem ze współpracownikami staramy się budować długofalowe kampanie reklamowe, opierającą się na poszczególnych zadaniach wynikających z komunikacji. Przede wszystkim doradzamy firmom, jak ma wyglądać ich wizerunek oraz jak ich marka powinnam być postrzegana. Staramy się maksymalnie skoncentrować na danym produkcie tak, aby przeprowadzić skuteczną promocję. Oprócz tego budujemy relację z mediami i redagujemy publikacje wewnętrzne. Szkolimy. Na pytanie co nas wyróżnia na tle pozostałych, odpowiem krótko: tworzenie mocnych materiałów merytorycznych i prasowych, efektywna współpraca z mediami, dyspozycyjność i terminowość oraz zgrany zespół pasjonatów w tej dziedzinie. Wysoki współczynnik AVE czyli dotarcie naszych materiałów do odbiorców jest również naszym mocnym skill’em.
Czy według Pani współpraca z Agencją Marketingową to dzisiaj wybór czy już konieczność?
To wszystko zależy od branży. Są takie segmenty rynku, które mają już wyrobiony PR oraz silną pozycję. W takiej sytuacji doradzam inne narzędzia. Firmy, których głównym DNA marki jest ekologia powinny zdecydowanie bardziej zadbać o komunikację. Zielona energia jest coraz bardziej popularna i jednocześnie bliska moim wartościom, ale niestety nie ułożona w relacji rynek – klient tak, aby konsumenci mieli świadomość skąd wynikają pojawiające się zmiany. Rozwój elektromobilności oraz nowej mobilności jest dynamiczny, a klient na końcu zadaje pytanie: dlaczego w 2025 roku 30% floty dostawczej musi zostać zelektryfikowana? To są obszary dla specjalistów ds. PR w nowych segmentach rynku i technologii. Naszym zadaniem jest edukować otoczenie, a nie tylko tworzyć ładne grafiki do Social Mediów. Dla dużych firm ESG to więcej niż wpis w raporcie rocznym, że są eko. Cel zrównoważonego rozwoju na rok 2024 i kolejne lata jest priorytetem wewnątrz organizacji. Czas więc o tym komunikować na zewnątrz, do swoich odbiorców.
Jak kształtują się Pani plany na przyszłość związane z dalszym rozwojem Agencji PR Commfort Safety?
Dynamicznie, chociaż im częściej szukam spokoju to mniej go znajduję, bo zawsze mnie coś nowego pochłonie. Jestem fanką optymalizacji w każdym możliwym wydaniu. Dlatego wymarzyłam sobie taki świat PR i marketingu, abyśmy mogli tu z poziomu Europy Środkowej dzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem i kompetencjami z kolegami z odległych Państw i od nich czerpać wiedzę już w tym obszarze, w którym sami wdrożyli. Pracuję więc nad takim narzędziem, które umożliwi szybką wymianę wiedzy, case study bez zbędnego szukania odpowiedzi po forach branżowych. Mam nadzieję, że dzięki temu programowi będą się też rozwijały relacja międzyludzkie nie tylko w obrębie firm korporacyjnych, ale nawet państw.
rozmawiał Bartosz Parchoniuk